Varför indie ?

 
Nu vet jag!
 
Indie står för independence…oberoende små skivbolag. Egna bolag eller tillsammans med andra. Gärna med någon granne eller syster eller liknande.
Ungefär så har jag i min blygsamhet hållt  på själv några år. Jag visste bara inte att jag var en del av en stor rörelse. Trodde ju i min enfald att indie betydde indisk, eller nåt. Fast hur jag än lyssnade på sk indiepop, kunde jag inte höra några indiska inslag i indiemusiken. Nu vet jag alltså vad som förenar. Inte verkar det vara någon musikstil som är typisk, fast jag har mest hört  talas om pop eller rock och aldrig har jag hört någon indiejazz eller indiesamba. Ännu mindre indie-barock eller indiesymfoniker. Det hade varit coolt.
 
Men jag kanske får starta en ny sån trend när det nu börjat så bra….eller…ja…bra ? …har hittills som indie haft typ en lyssnare och ev några fler tittare på facebook där jag har lagt upp min purfärska indiepoppare-film (följer nedan).
 
 
 
Man måste nog kosta på sig lite reklam om det vackra oberoendet ska löna sig i längden…;-)
Eller så får man  vackert finna sig i att bli lite klädsamt  beroende, hur det nu skulle gå till ?
Då blir man o-indie! =)
 
Jaja…"fame costs" sa ju redan de gamla grekerna…
 

Lämna en kommentar

Under Musik

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.